무용공연정보 웹사이트의 서비스품질이 고객만족과 고객행동의도에 미치는 영향
CopyrightⒸ 2022 by the Korean Society of Dance Science
초록
이 연구는 무용공연정보 웹사이트의 서비스 품질이 고객만족과 고객행동의도에 미치는 영향을 규명하고자 하였다. 디지털 대전환의 시대에 정보를 획득할 수 있도록 사용가능한 개인용 기기의 발달과 각종 정보의 데이터화가 혁신적으로 변화하면서 수혜 대상인 고객들이 경험하는 접근성과 편의성에도 큰 진전이 일어나고 있다. 이에 각 분야의 상품과 서비스는 디지털 서비스 경험을 확대하기 위해 노력하고 있다. 무용공연계도 또한 2020년 이후 사회적 거리두기 정책에 대응해 돌파구를 찾고자 온라인 공연을 확대하고 무용공연단 또는 극장이 운영하는 공연 정보 웹사이트 또는 SNS에 다양한 정보를 제공하면서 새로운 관람 고객층을 확보하는 수단으로 삼고자 하였다. 이에 연구 결과를 요약하면 무용공연정보 웹사이트의 서비스품질은 고객 만족과 고객행동의도에 통계적으로 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다.
Abstract
This study was to investigate the effect of service quality of dance performance information websites on customer satisfaction and customer behavioral intention. In the era of great digital transformation, with the development of usable personal devices that acquire information and the transformation of various types of information into data, great progress is being made in the accessibility and convenience experienced by the beneficiary customers. Accordingly, products and services in each field are expanding and making efforts to experience digital services. Accordingly, the dance performance industry has also expanded online performances to find a breakthrough in response to the social distancing policy after 2020, providing various information on the performance information websites or SNS operated by the dance troupe or theater, and using it as means of securing a new audience. To summarize the results of this study, the service quality of the dance performance information websites had a statistically significant effect on customer satisfaction and customer behavioral intention.
Keywords:
digital transformation, dance performance, websites information quality, customer satisfaction, customer behavior intention키워드:
디지털전환, 무용공연, 웹사이트 정보품질, 고객만족, 고객행동의도References
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